Stanovení ceny není snadné a výsledek závisí na mnoha okolnostech, např. na oboru podnikání, zejména ale na obsáhlosti a složitosti agendy, způsobu a formě předávání dokladů, vybraných službách, ale i na tom, zda se jedná o stálého klienta nebo o jednorázovou službu.
Cenu lze dohodnout v několika variantách - za účetní položku, prvotní doklad, odpracovanou hodinu nebo ji lze také stanovit paušální částkou. Rozdíl mezi cenou za prvotní doklad a cenou za položku je v tom, že na jednom prvotním dokladu může být několik účetních položek. Položkou se rozumí jeden řádek v deníku. Jeden doklad ovšem bude obsahovat nejméně 2 položky, při složitějším účtování i více. Někdy se jeví výhodná varianta ta, někdy ta - právě s přihlédnutím k výše uvedeným okolnostem.
Tedy - každé účetnictví je jiné, proto je nutný individuální přístup ke každému klientovi. Samozřejmě se cenu snažíme stanovit tak, aby byla přijatelná pro obě strany. Podrobnosti pak upravuje uzavřená "Smlouva o vedení účetnictví a jiné ekonomické agendy."
Pro Vaši hrubou orientaci vycházíme z těchto cen (v ceně není započteno DPH):
|
Daňová evidence |
Účetnictví |
a) za položku v deníku
|
15,- Kč
|
25,- Kč
|
- zpracování přiznání k DPH
|
|
|
měsíční
|
400,- Kč
|
400,- Kč
|
čtvrtletní
|
1 000,- Kč
|
1 000,- Kč
|
- přiznání k silniční dani
|
od 250,- Kč
|
od 250,- Kč
|
- zpracování přiznání k dani z příjmů FO
|
od 1000,- Kč
|
od 2000,- Kč
|
- zpracování přiznání k dani z příjmů PO
|
od 3000,- Kč
|
od 3000,- Kč
|
|
|
|
b) paušální částka
|
|
|
- základní měsíční částka
|
1000,- Kč
|
3000,- Kč
|
počet položek do
|
50
|
100
|
za každou další položku
|
10,- Kč
|
10,- Kč
|
vedení účetnictví dle zákona o účetnictví nebo daňové evidence dle zákona o dani z příjmu mimo jiné zahrnuje:
- vedení sestav DPH
- přiznání k DPH
- přiznání k silniční daň
- měsíční sestavy
- vyhotovení interních dokladů
- vedení evidence majetku
- výpočet odpisů
- přiznání k dani z příjmů
v případě většího počtu dokladů nebo při vyšší náročnosti na zpracování (např. účtování v zahraničních měnách) je cena upravena dohodou
|
|
|
|
Mzdová a personální agenda
|
za 1 zaměstnance
|
200,- Kč/měsíc
|
zahrnuje:
- zpracování výplatních listin
- zpracování výkazu odvodů z mezd
- zpracování mzdových listů
- zpracování evidenčních listů
- zúčtování daně ze závislé činnosti
- vypracování přehledů o zdravotním a sociálním pojištění
- vyhotovení pracovně právních dokladů
|
Ostatní služby 1 hod ekonomického nebo účetního poradenství
|
300,- Kč
|
u stálých klientů zdarma
|
1 hod jednání na úřadě
|
300,- Kč
|
u stálých klientů v ceně
|
|
|
|
Výčet není zdaleka úplný. Toto jsou pouze nejčastější požadované služby.
|
|